پیگیری مشارکت بیشتر خیرین مدرسه ساز جهت تحقق شعار سال

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم، پیگیری مشارکت خیرین مدرسه ساز جهت تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» را از اولویت های اداره کل متبوع خود در سال جاری دانست و بر آن تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،به نقل از روابط عمومی نوسازی مدارس استان قم، احمدرضا اجتهادی امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به روند اجرایی نمودن بند ۲-۲ تصویب ‌نامه مورخ شانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری هیئت وزیران در استان قم بیان کرد: برنامه عملیاتی این مصوبه در شورای برنامه ‌ریزی استان به تصویب رسیده و توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم ابلاغ شده است.

وی افزود: در بخش ب این ابلاغیه به برنامه تفصیلی جلب مشارکت آحاد مردم پرداخته شده و در ذیل عنوان «توسعه مشارکت مردم در جهش تولید در سطح استان»، موضوع «استفاده از ظرفیت مردمی برای اولویت‌ بندی و نظارت بر طرح‌ های تملک دارایی سرمایه‌ ای» مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم همچنین خاطر نشان کرد: بر اساس این مصوبه، مشارکت خیرین مدرسه‌ ساز در تکمیل طرح‌ های مورد نظر و نظارت بر تکمیل طرح‌ های تملک دارایی سرمایه‌ ای با سنجه کمّی ۵ پروژه آموزشی پرورشی برای دیار کریمه اهل بیت (س) در سال ۱۴۰۳ تعریف شده است.

اجتهادی ادامه داد: در این ابلاغیه، هزار میلیارد تومان از محل خیرین، درآمد اختصاصی و مولدسازی با عنوان «منابع تأمین مالی استان» پیش بینی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: انعقاد تفاهم نامه با خیرین و گروه های مردمی و جهادی با رعایت مقررات و سقف مشارکت و همچنین رعایت مفاد موافقت نامه های تملک دارایی های سرمایه ای از جمله اقدامات اولویت دار اداره کل نوسازی مدارس استان در سال جاری و در حوزه مشارکت های مردمی است.

اجتهادی در پایان ابراز امیدواری کرد مشارکت گسترده خیرین مدرسه ساز در سال مزین به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، تداوم رشد مدرسه سازی را در دیار کریمه اهل بیت (س) به دنبال داشته باشد.