تبیین نخستین فراخوان رویداد بین المللی رهیافت های نوین سواد آموزی در زیست بوم جدید

شست مشترک معاون سوادآموزی استان قم با رییس حوزه ریاست روابط عمومی و امور بین الملل و مدیر مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی پارک علم و فناوری و با موضوع تبیین نخستین فراخوان رویداد بین المللی رهیافت های نوین سواد آموزی در زیست بوم جدیدبرگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم،به نقل معاونت سواداموزی استان قم به منظور هماهنگی و اطلاع رسانی برای جلب حداکثری مشارکت در نخستین فراخوان بین المللی رهیافت های نوین سواد آموزی در زیست بوم جدید،معاون سوادآموزی استان قم در نشستی مشترک با مدیران پارک علم و فناوری این استان به تبیین اهداف این رویداد مهم پرداخت.

در این نشست قاسمی نیا معاون سوادآموزی استان پارک های علم و فناوری را به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی موثر در امر توسعه فناوری و به تبع آن، توسعه اقتصاد دانش مدار و اشتغال‌زایی تخصصی دانست و افزود: در بسیاری از کشورهای جهان برای برون رفت از چالش های موجود و حرکت به سمت توسعه پایدار از ظرفیت این پارک ها استفاده می شود.

وی با اشاره به بخشی از توفیقات ملی و استانی نهضت سوادآموزی در گام نخست، عبور از این مرحله و پرداختن به آموزش سوادهای اقتضایی و نوین راباتنوع های مختلف گامی بسیار مهم در راه توسعه کشور برشمرد و افزود: مفهوم سواد در آغازهزاره سوم ونسل وعصرجدید، تغییرات بسیاری کرده است و مطابق آخرین تعریف که توسط سازمان های بین المللی اعلام شد، باسواد کسی است که بتواند از خوانده‌ها و دانسته‌های خود بهره گیری و تغییری در زندگی خود ایجاد کند.

قاسمی نیا با تاکید بر مردمی سازی امر سوادآموزی و ضرورت مشارکت همه اندیشمندان و دلسوزان به نظام مقدس و کشور برای گذر از گام نخست و ورود به گام دوم سوادآموزی، نخستین رویداد بین المللی رهیافت نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید را بستری بسیار مناسب جهت ارائه مقالات و محصولات فناورانه و پژوهش محور دانست و افزود: به فرموده بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی«ره» همه باسوادان باید برای استقرار و استمرار نظام دانایی وآموزش در کشور به پا خیزند و همت نمایند.

وی با اشاره به تمدید زمان شرکت در این فراخوان تا پایان تیرماه ۱۴۰۲ اظهار داشت بیش از ۴۰ کشور جهان برای شرکت در این فراخوان اعلام آمادگی کرده اند.

قاسمی نیا از مدیران پارک علم و فناوری استان خواست تا موضوع فراخوان از طرق مختلف به شرکت ها و زیرمجموعه های پارک علم و فناوری وصاحبان اندیشه اطلاع رسانی و زمینه مشارکت آنان در این رویداد مهم فراهم شود.

رییس حوزه ریاست روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری استان قم نیز در این نشست به ارائه خلاصه ای از عملکرد پارک علم و فناوری استان قم پرداخت.

صدیقیان وضعیت جایگاه شرکت های دانش بنیان و شرکت های خلاق در پارک علم و فناوری استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود از این حیث جزو ده استان برتر کشور هستیم.

وی افزود از تمام ظرفیت پارک علم و فناوری برای اطلاع رسانی و تشویق شرکت های زیرمجموعه جهت مشارکت در رویداد بین المللی رهیافت های نوین سواد آموزی در زیست بوم جدید استفاده خواهد شد.

در ادامه این نشست هم اندیشی مدیر مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی پارک علم و فناوری نیز با تاکید بر استفاده از شیوه های نوین و بهره گیری از فناوری های، آمادگی پارک و علم فناوری استان را برای کمک و همکاری در راستای جلب مشارکت هر چه بیشتر در این رویداد مهم اعلام نمود.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۱۳۰ شرکت دانش بنیان در سطح استان ، اظهار داشت: مقدمات برگزاری چند نشست تخصصی با شرکت هایی که در محور آموزش فعالیت دارند و معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان انجام خواهد شد.

ولیا افزود به گونه ای برنامه ریزی می گردد که علاوه بر شرکت های زیرمجموعه پارک علم و فناوری استان، خانه های خلاق و شتاب دهندگانی که عضو زیست بوم هستند نیز در این جلسات حضور پیدا کنند.

وی خواستار تعیین مشوق های استانی علاوه بر مشوق های ملی برای شرکت کنندگان در این رویداد شد و ابراز امیدواری کرد نتیجه برگزاری نشست های مستقیم و بی واسطه معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش با شرکت های آموزش محور پارک علم و فناوری استان مشارکت گسترده و ارسال آثار فاخر در محور محصولات و تولیدات این فراخوان باشد.

گفتنی است در این نشست پیرامون زمان برگزاری نشست های تخصصی، نحوه همکاری و اقدامات مشترک در راستای مشارکت گسترده در نخستین فراخوان رویداد بین المللی رهیافت های نوین سواد آموزی در زیست بوم جدید بحث و گفت و گو شد.